11.6.13

pencinta buku

assalamualaikum and wassup?

so i started writing again. it just crossed my mind and i had to write it down. so here is another one that suddenly pops out of my mind.

aku dah lama tak baca buku. novel ke majalah ke surat khabar ke. semua dah lama tak bukak. walaupun dah ada kemajuan teknologi yg canggih, nak baca newspaper online pun boleh. hebat tak? tapi aku kalau online langsung tak bukak website mcm tu. bukak apa? bukak facebook, bukak twitter, bukak youtube. *sigh

ok. jadi aku dah list-kan buku buku yg aku nak baca time cuti ni. nak kata buku2 ilmiah tak la sgt. novel? tp kan kalau ada buku yg boleh buat kita fikir kira ilmiah jugak la. kita tak boleh nak kata buku mcm tu tak berfaedah. reading a book itself gives benefit cause reading its not something useless.

aku lagi suka baca buku bahasa inggeris. bukan sbb buku melayu tak setanding buku bahasa inggeris. buku melayu hebat jugak. sekarang ada bnyak buku melayu yg menarik. so why? for me english books they write the words formally. kalau buku melayu ada yg guna bahasa rojak, short form. plot dah menarik tapi bahasa je kureng. :) aku bukan la pengkritik novel tapi hanya pencinta buku. nak kata org aku pun sama. bahasa yg aku guna tak la seindah mana. masih boleh difahami. so relax bro. :)

to me its good to read books. pinjam dari library ke dari kawan ke atau beli pun bagus. its a good investment. reading. so pick up a book and start reading! ;) bye!

here is some of the book that i wished to read during this holiday. :)





0 watcha say :D:

Post a Comment

most wanted!

About Me

My photo
I'm just your average person on the outside but completely different on the inside.